Jag saknar....

Det finns mycket med Tanzania jag saknar. Jag saknar att vakna upp tidigt och se framemot dagarna där ingen dag var den andra lik. Att lära mig Swahili. Att inte känna den svenska stressen. Att aldrig kolla sig i spegeln och strunta i hur man ser ut. Den stjärnklara himlen som inte går att jämföra med den här hemma. Gemenskapen runt elden på kvällarna med sång och dans. De skumpiga bilresorna med livet som insats. Att se glädjen hos barnen och fröknarna i Bumilayinga när man kom dit om dagarna. Sitta utanför barnhemmet som håller på att byggas i Bumilayinga och bara njuta av den makalösa utsikten. Att spela fotboll på eftermiddagarna på gården i Matanana. Alla vackra och ståtliga djur man såg på Safarin. Att leva efter solen och inte efter klockan. Vänskapen man skapade med Afrikanerna, Tumains underbara skratt, Benisons mysiga kramar, Merys glada humör, Whittys eviga dansande och Winnies härliga personlighet.

 

Det går inte en dag utan att mina tankar går till alla i Tanzania. Jag är så otroligt tacksam över att jag under tre månaders tid fick skratta, leva och lära känna dessa människor. Dom kommer alltid att ha en mycket speciell plats i mitt hjärta.






Bild 1: Jag tillsammans med dagbarnen i Bumilayinga.
Bild 2: Jag och ett dagbarn i Matanana.
Bild 3: Jag och ett dagbarn i Ulole.
Bild 4: Jag och min underbara Tumaini.


Kommentarer
Postat av: Camilla Olofsson

Hej!!

Åå vilken otroligt fin blogg du gör.Jag har själv varit i Matanana i 3 månader som volontär, kom hem för drygt 2 månader sen.

Kan bara hålla med om att man saknar livet, lunken, människorna där i byn.

Det är något speciellt med denna by och som sagt människorna där kommer nog alltid att ha en speciell plats i ens hjärta!!!

2011-06-28 @ 22:13:00
Postat av: emelie

Så himla fint och sant skrivet jessica!! Jag började t om gråta lite, haha. Ååh.

2011-07-11 @ 17:42:21
Postat av: Jessica

Camilla: Tack ska du ha! Visst saknar man allt när man kommit hem och fått perspektiv på allt... Underbar by och framförallt underbara människor!



Emelie: Tack snälla du. En resa man aldrig glömmer!

2011-07-11 @ 18:49:52
URL: http://matanana.blogg.se/
Postat av: Linda

Skänkte en liten peng till er resa. Lycka till, tur att de finns människor som er..

2011-08-17 @ 22:43:11
URL: http://lindawilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0