Urafiki

Jag lärde känna en underbar människa i Matanana. Hon heter Tumaini Kiswaga och är 19 år gammal. Hon var en av dem de gjorde allra ondast i hjärtat att lämna. Vi har haft kontakt via telefon en del sedan jag kom hem och jag saknar henne så att de gör ont. Idag när vi pratade berättade jag om all snö vi har här hemma då talar hon om att hon är rädd för snön. Och när jag frågade om hon ville komma till mig idag så säger hon "jag kommer vara hos dig ikväll men du kommer inte att se mig". Jag bara ler när jag tänker på det. Vi lever i två otroliga skilda världar men det ska inte få hindra vår vänskap.


Jag och Tumaini påväg hem från picknick.
Urafiki är Swahili för vänskap.


Kommentarer
Postat av: Inga-Lill Eriksson

Hej Jessica, jag blev tårögd när jag läste vad du skrivit.

Mina känslor är på ytan just nu min Mor dog i torsdags och jag var 4 T-bane-stationer ifrån henne, men kände mej ändå där nära henne.



Kommer sända pengar till er insamling när allt har lagt sig efter mammas död.



Kram Inga-Lill i DALARNA

2011-02-13 @ 11:12:00
Postat av: Jessica

Hej!

Tack Ingalill de kom från hjärtat. Vad tråkigt att höra jag beklagar verkligen!



Underbart att höra att du vill bidra.



KRAM!

2011-02-13 @ 15:36:15
URL: http://matanana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0