Kul med nya läsare, hoppas ni stannar!

Märkt skillnad på statistiken idag, det tackar vi Kan Dee för. Kul med nya läsare, hoppas ni följer med på vårat äventyr som startar på riktigt den 8 september då vi sätter oss på planet som åter igen skall ta oss till Tanzania.

Vi heter alltså Jessica och Sanna vi är båda 21 år gamla under hösten 2010 åkte vi ner till en liten by i Tanzania för att jobba på ett barnhem under tre månader. Tre månader som förändrade våra liv. Vi förälskade oss i landet människorna och kulturen. När vi kom hem i slutet av december startade vi en insamling och det tog inte lång tid innan  vår nästa resa var planerad. Denna gången stannar vi om allt blir som planerat i ett halvår för att bygga klart ett barnhem som står halvklart, ge fler barn skolkläder så dem får möjlighet att gå i skolan och sist men inte minst vill vi ge fler barn minst ett mål mat om dagen.

Insamlingen har vi startat själva och allt arbete kring detta sker på vår fritid. Våra resor betalar vi själva så varenda krona går oavkortat till vårt projektet.

Vill DU hjälpa barnen i en fattig by i Tanzania?

Lämna ett bidrag på BG: 713-1972 (Insamling Tanzania).




En video med bilder från vår förra resa. 13 september-21 december 2010.

Kommentarer
Postat av: Ronja

Jäklar vad vemodig jag blir av att läsa och kolla här på bloggen, vill också tillbaka!!! Och vad kul att ni verkar ha varit där precis när jag och min kompis också var där, och åkte förbi Matanana. Och så himla gött det ni gör nu! Det finaste som finns. Bättre än såhär kan man typ inte bli. Vill också göra något sånt inom de närmaste åren, när tid finnes. Lycka till med allt!!!!!!! Och krama alla barnen från mig!!

2011-08-17 @ 21:35:07
Postat av: CULLIGAN

skaffa bloglovin! jag vill följa :D

2011-08-17 @ 21:39:14
URL: http://saraculligan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Va kul Ronja att du också varit där!!! Det är ett fint ställe på jorden. Tack ska du ha för fina ord =) Jag lovar att krama barnen för dig också.



Kul att du vill följa Culligan, bloglovin har vi så länk kommer upp alldeles strax!

2011-08-17 @ 22:23:25
URL: http://matanana.blogg.se/
Postat av: CJ

Fantastiskt inspirerande! Lycka till!

2011-08-17 @ 22:56:31
URL: http://cjs.blogg.se/
Postat av: anonym

fyfan, jag är tårögd just nu i skrivande stund, tycker så synd om alla barnen i afrika, önskar jag också kunde vara med o hjälpa dom. men vet faktiskt inte hur man gör och så, men nån gång i framtiden hoppas jag att jag kommer kunna hjälpa dom som ni.

2011-08-17 @ 23:27:02
Postat av: linns beautybox

jambo! åh vad ni är fina! i januari jobbade jag på ett barnhem i Tanzania, i Nzega (ligger i distriktet shinyanya(stavning?)). jag åkte ner själv och det var det bästa jag kunde göra med mitt liv. fy sjutton vad underbart! Hur har ni gått tillväga för att kunna starta upp detta barnhemmet? Era namn kommer bli skrivna i stjärnorna när ni dör!

2011-08-18 @ 11:47:33
URL: http://beautyboxen.blogg.se/
Postat av: Jessica Klinte

Anonym: Man kan hjalpa barnen pa manga satt. Men att aka ner och jobba pa plats ar ett fantastiskt satt att bade ge men ocksa fa tillbaka sa otroligt mycket sjalv. Hoppas du nagon gang i framtiden far aka pa en sadan resa du onskar!



Linn: Vad roligt Linn alltid lika kul att hora fran andra volontarer. Visst ar det en helt underbar resa som man aldrig kommer glomma. Vi hjalper den organisation vi akte med sist ar, men har valt att starta en egen insamling da det var ett barnhem som vi hjalpte till att bygga pa och det har statt oklart lange. Tack snalla du for fina ord!



(Inga prickar over bokstaverna for att jag ar i Grekland pa semester. Hoppas det ar lasbart anda.)



Kram pa er!

2011-08-19 @ 18:35:19
URL: http://matanana.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej! Jag blev så otroligt glad när jag läste vad ni gör för barnen i afrika.

Jag är en tjej på 15år som drömmer om att också kunna hjälpa till.. Undrar om det kräver någon speciell utbildning, vad isf? Kram!

2011-08-30 @ 11:04:25
Postat av: ida

lycka tll! Tanzania är ett fantastiskt land! Var där i februari( I bagamoyo, uhuro och moshi) Så fint av er att ge så mycket!

2011-08-30 @ 15:45:24
URL: http://idafeliciia.blogg.se/
Postat av: Agnes Hassler

Det här måste vara det bästa på blogg.ses första sida någonsin! Är så 7kligt less på allt ytligtytligtytligt där som i det långa loppet inte spelar roll. Blev otroligt inspirerad av er! Men hur hinner ni med både det här och eran huvudsakliga sysselsättning? Studera eller vad nu nu gör :)?



JÄTTEbra blogg! /Agnes.

2011-08-30 @ 16:50:18
URL: http://agnesmatilda.tk
Postat av: Jessica Klinte

Åh tack Agnes nu fick jag ett stort leende på läpparna! Vi båda jobbar deltid och på sommaren blir det heltid. Detta ligger oss så varmt om hjärtat så vi skapar oss tid!



Tack igen, KRAM!

2011-08-30 @ 17:40:35
URL: http://matanana.blogg.se/
Postat av: Aline!<3

gud va fint gjort! skulle också vilja göra det när jag blir lite äldre! :D

2011-08-30 @ 19:50:55
URL: http://pussgatan.blogg.se/
Postat av: M*

- Ni är fantastiska!

2011-08-30 @ 22:00:27
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0