Världen är liten.

För några veckors sedan fick min pojkvän Kim en inbjudan på facebook till en grupp, "Insamling Matanana" min första tanke var att Sanna hade startat en facebook-grupp men så var inte fallet. Det var hans barndomsvän som också kommer härifrån Uddevalla. Hon skall åka till Matanana och hade startat en insamling inför detta. Vad är oddsen? Av alla ställen i hela världen så skall hon till Matanana och volontärarbeta på samma barnhem som vi gjorde i höstas och även kommer återvända till hösten igen.

Vi träffades för första gången i torsdags på Kims lillebrors studentskiva och det blev en hel del snack om Matanana. Jag skickar med henne lite småsaker till Tumaini, fotoalbum, tröja och choklad.

Hon flyger till Tanzania imorgon söndag och i början på nästa vecka sitter hon runt elden tillsammans med alla underbara barn och ungdomar. Behöver jag ens säga att jag är avundsjuk?



En kväll runt elden i "vardagsrummet". Bästa stunden på dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0