Jessica 2010-10-01

Dagen började med en välförtjänt sovmorgon, vi gick ner för att äta frukost och efter det var det dags för mig och Karin och göra flätor närmare bestämt Kilimanjaroflätor. Vi hade förberet oss väl och inte duschat håret på en vecka. Jag började och den stackars "flätkvinnan" måste tyckt att jag var världens ynkligaste för jag grinade och ändå så anser jag inte att ja är håröm. Hon tvinnade bebishåret och drog så jag trodde att jag skulle vara utan hår tillslut. Jag hade så ont att hon pausa med mig och tog Karin före. Tillsammans satt vi i drygt fyra timmar och efter att vi var klara svor jag på att aldrig göra om det.  

Efter detta gick vi för att göra lite lunch, pasta med tomat och lök. När vi gick ner till gården igen möter vi Sanna, Maria, Justin och Enock dom har hyrt tvn, den enda tv i byn och berättar för oss att det är dags för disco. Oj vilken stämmning det blev på gården alla är glada och uppspelta. Det blev middag runt elden sen gick vi volontärer gick till träkojjan för att dricka några öl och kolla på solnedgången. Jag har haft sämre stunder i livet. Efter ett tag gick vi ner till barnhemmet och dansade som aldrig förr med barnen och ungdomarna. Kvällen var den bästa hittils.



Bilder från när vi gjorde flätorna. Klicka och dom blir större.
(Bild nr 3 är inte jätte seriös)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0