Hur känns det att komma hem?

Den frågan har jag fått ifrån i stort sett varje person jag träffat sedan jag kom hem i måndags.

En fråga som är svår att ge ett kort svar på. Jag har levt ett helt annat liv, i en vardag som inte ens går att jämnföra med den vi har i Sverige. Jag har mött människor som har berört mig djupt och många av dem har jag lärt känna väl. Alla pratar om hur bra vi har det i Sverige och jag håller med till hundra procent.

Men Afrika har förtrollat mig föralltid. Jag sitter hellre runt elden på kvällarna, sjunger och umgås istället för framför tvn. Jag är hellre omgiven av underbar natur än massa stela hus. Går hellre promenader och ser orörda platser än att ta en promenad på egonspåret. Jag ser hellre majsfälten och alla tusentals solrosor växa sig ståtliga längs vägarna än allas rhododendronbuskar i trädgårdarna. Jag lever hellre i enkelheten och lugnet än i Sveriges stress och press.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0