Nya utmaningar...

Jag och Sanna var på besök i Uppsala och Stockholm från söndag till tisdag förra veckan. För att göra en lång historia lite kortare så gick vi tillsammans med fyra andra föredetta volontärer med i styrelsen Yatima heart to heart då alla de förra styrelsemedlemmarna valde att avgå.

Vår uppgift i styrelsen Yatima heart to heart är att marknadsföra och samla in pengar till verksamheten i Tanzania.

Moyo kwa moyo är verksamheten på plats i Tanzania, de driver tre daghem i olika byar och ett barnhem (när barnhemmet vi byggde klart kommer igång ordentligt kommer det att vara två barnhem).

Moyo kwa moyo är alltså den verksamheten som vi har jobbat för under våra två resor på totalt 11 månader i Tanzania och det ska bli en svår men spännande utmaning att engagera sig ytterligare.

Planerna för framtiden är att det skall byggas en grundskola i mitten av "triangeln" mellan det tre byarna där daghemmen som drivs av Moyo kwa moyo ligger. Kommer mer info om detta framöver.


Översättning från swahili till svenska.

Moyo kwa moyo= Hjärta till hjärta
Yatima= Föräldralös



Några av barnen på barnhemmet i Matanana.


Kommentarer
Postat av: Sara Andersson

Hejsan, jag är verkligen inspirerad av ert otroliga arbete med alla dessa underbara barn. Världen skulle behöva fler så fina personer som ni!

Jag början 3:an på gymnasiet till hösten, läser media och håller väldigt mycket på med webb etc.

Jag tänkte att ifall ni skulle vilja ha en ny look på er blogg så skulle jag med glädje göra detta för er, självklart utan någon ersättning :)

Ni har ju redan en fin blogg men med en liten uppfriskning så kanske det kan hjälpa till att få fler läsare (då utseendet på hemsidor är väldigt viktigt), och i och med det fler sponsorer kanske.

Så är ni intresserade så har ni min e-mail så är det bara att kontakta mig! :) jag hjälper er med glädje!



Med vänliga hälsningar /Sara Andersson, 18 år.

Svar: Vi kan absolut prata ihop oss om någon ny design för vår blogg. Vad kul att du vill hjälpa till! =)
None None

2012-05-29 @ 18:53:02
URL: http://saraanderssonfoto.se
Postat av: Carolin Östblom

Hej!Måste börja med att säga vilken inspirationskälla ni är, fler både vara som ni. Jag har i alla fall länge velat åka på volontär resa och jag var inne och kollade lite och hittade just den här resan till Tanzania. Tänkte bara höra hur det är att åka och hur folket är? Vågar jag åka ensam? Umgås man med barnen mycket? Hur länge "jobbar" man? Har ni bott på "hotellet" eller hur har ni bott?



Blev kanske lite mycket frågor men skulle vara jättetacksam för svar till min mail!



Mvh

Carolin

2012-06-03 @ 17:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0