Svar på fråga 4.

Postat av: Ida
Jag är en tjej på 14 år som verkligen avgudar er för vad ni gör för barnen, min största dröm är att precis som ni få hjälpa människor i svåra situationer. Till hösten börjar jag gymnasiet och jag undrar vad ni gick för linje där och om ni har pluggat något speciellt efter gymnasiet för att få kunskaper om hur det är att leva i ett u-land?
Lycka till med ert arbete i framtiden!



Hej!
Då ska du absolut följa din dröm. Det gjorde vi och det är något vi aldrig kommer ångra. Jag (Jessica) gick handelsprogrammet och Sanna gick media med inriktning foto. Det spelar ingen roll vad du pluggar på gymnasiet. Vi har heller inte pluggat efter gymnasiet. Om du bara vill åka ner som "vanlig" volontär krävs oftast ingen utbildning. Men sen kan man ju volontärarbeta som sjuksköterska m.m då krävs förstås utbildning. Det är viktigt att förbereda sig mentalt inför sin resa men personligen tycker faktiskt jag det är svårare att komma hem. Man får perspektiv på allt och så blir det lätt att man jämnför med sitt liv i Sverige och hur bra man faktiskt har det.

Tack ska du ha. Lycka till med gymnasiet och dina planer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0