Tack Lotta Gray!

Tack snälla  "Vimmelmamman"  för att du länkade till vår blogg, det betyder mycket och det är roligt med nya läsare, vi hoppas att några av er stannar.

Vi heter alltså Jessica och Sanna vi är båda 20 år gamla under hösten 2010 åkte vi ner den lilla byn Matanana i Tanzania för att jobba på ett barnhem under tre månader. Tre månader som förändrade våra liv. Vi förälskade oss i landet människorna och kulturen. När vi kom hem i slutet av december startade vi en insamling och det tog inte lång tid innan vi hade planerat vår nästa resa som kommer bli av till hösten närmare bestämt i september. Denna gången stannar vi om allt blir som planerat i ett halvår för att bygga klart ett barnhem som står halvklart, ge fler barn skolkläder så dem får möjlighet att gå i skolan. Sist men inte minst vill vi ge fler barn minst ett mål mat om dagen.


Vi kommer att blogga under vår kommande resa, följ gärna med på vårt äventyr!
Maila oss gärna om ni har frågor: [email protected]



Ett videoklipp med bilder från vår vistelse i Tanzania.
(Låten i klippet: Talkin' Bout A Revolution)

Kommentarer
Postat av: cissi-mamma till kevin

Hej...vill först säga att ni är verkligen underbara som gör allt för dessa barn,jag grät som bara den när jag ser filmerna å bilderna!har själv velat besöka ett barnhem,å nån gång i tiden ska jag göra det å bidra med nått!Skänker ni kläder till barnen också?

detta är definitivt en blogg jag ska följa



ha det bra

2011-05-09 @ 22:13:38
Postat av: Jessica

Hej Cissi!

Tack ska du ha det värmer! Det tycker jag sbsolut du ska göra men ger och får så otroligt mycket tillbaka.. När vi åker ska vi ha med oss drygt 50 kilo ner så det kommer bli en hel del kläder också! Va kul att du kommer följa bloggen, vi är lite dåliga på att uppdatera nu men under vår resa kommer det bli roligare.



Ha det bra

2011-05-10 @ 07:33:02
URL: http://matanana.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vilket fantastiskt jobb ni gör! Vilken lycka att få åstadkomma något genom att vara där på plats, och se resultatet av det även många människor skänker pengar till här hemma. Jag har själv varit dålig på att skänka pengar till stora hjälporganisationer för att det känns som att många av dem pengarna försvinner någonstans på vägen. Men det här känns annorlunda! Beundransvärt! :) Är glad att jag hittat bloggen och kommer definitivt att fortsätta följa ert så betydelsefulla engagemang!

2011-05-10 @ 13:47:20
URL: http://babylycka.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tack för fina ord Jenny! Ja det är just det som känns så underbart vi får själva se resultatet och kan på så sätt påverka på ett annorlunda sätt. Visst har man den känslan med större organisationer känns därför bra att kunna samla in pengar där 100% går direkt till barnen. Va kul att du kommer följa bloggen!

2011-05-10 @ 14:32:15
URL: http://matanana.blogg.se/
Postat av: Tina i Borås

Tänk, jag har också varit hos barnen i Matanana, helt underbart! Tack för en fin lite bildkavalkad, där jag fick återse vovven Bobby, pojken Sawadi, min favorit Whittie, de gamla bilsätena vid elden

m m. Själv är jag afrikafrälst och älskar både landet och människorna.

2011-05-12 @ 13:00:50
Postat av: Jessica

Hej Tina.

Nemen va säger du? Vad roligt.. När var du där? Vem är inte frälst efter att varit där?! Ett vackert ställe på jorden!

2011-05-12 @ 13:14:23
URL: http://matanana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0