Hjärta till hjärta

Tiden går fort som bara den och nu är det mindre än två månader tills vi är tillbaka i Tanzania. Vårt största projekt är att vi ska färdigställa ett barnhem där många föräldralösa eller övergiva barn skall flytta in. Något vi ALDRIG hade kunnat göra utan er hjälp.

Men det finns så många barn som behöver hjälp. Barn som inte får mat om dagarna och barn som inte får gå i skolan för att som saknar skoluniform som kostar knappt 70 kr .

Vi ber er att fortsätta skänka pengar och därmed hjälpa barnen i Tanzania. Ni kommer att kunna följa vår resa på bloggen och se vart era pengarna går.


Skicka ett bidrag till bankgironr: 713-1972
Märk bidraget med för och efternamn.



Kommentarer
Postat av: lotta

Hej tjejer!

Har läst er blogg ett tag nu och det ni gör är helt underbart och jag har själv velat volontära länge. Nu i veckan ska jag äntligen boka min resa och om det blir som jag har tänk mig kommer jag till Matanana i mitten av januari. Jag ska göra allt jag kan för att samla ihop så mycket pengar och saker som möjligt som jag kan ta med mig ner.



Kram på er!



ps. kan jag mejla er om lite praktiska frågor senare inför resan? sådana småsaker som vad man ska packa, fickpengar, el, vatten.. Ja ni vet ju själva innan man åker att man har hundra frågor. lycka till med allt!

2011-07-25 @ 11:46:51
Postat av: Jessica o Sanna

Hej Lotta!

Vad roligt att du skriver till oss. Gud vad roligt du kommer aldrig att ångra dig. Vad länge blir du borta? Du får gärna maila frågor men vi åker 8 september så innan det har vi bäst möjlighet att svara.. Vår gemensamma mailadress ser du ovan.



Ha det bra och tack så mycket. Vi ses i Matanana!

2011-07-25 @ 11:55:51
URL: http://matanana.blogg.se/
Postat av: lotta

Jag stannar i 12 veckor och sen tänkte jag stanna lite efter för att ta mig till Zanzibar. Vad snällt, jag hör av mig snart!

2011-07-25 @ 12:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0