Många engagerar sig.

Vi är så tacksamma för alla som engagerar oss i vårt projekt. Igår fick jag sms från min vän Martina hennes mormor skulle rensa garderoben och undrade vad vi behövde, även hon, hennes syster och pojkvän skulle rensa. I dag hade en kollega rensat ur sin garderob och ville skänka tre soppåsar fyllda med kläder. Pappa kom hem från jobbet med massa skor som hans jobbarkompisar hade skänkt. Det var allt ifrån fotbollskor till till små finskor.

Just skor är så viktigt i Bumilayinga (byn vi skall bygga barnhemmet i) då det finns mask i marken som kryper upp i fötterna och om man inte ser efter detta så sprider sig maskarna och tillslut ruttnar fötterna. Så fruktansvärt vidrigt och detta kan alltså enkelt förhindras med skor.





Bild 1: Yosuf i Bumilayinga vars häl är helt fylld med mask
Bild 2: Jag (Jessica) rensar mask från Yosufs fötter med hjälp av nål och rakblad.


Kommentarer
Postat av: Emma

åååh vad ni är fina ni människor som gör sånt här! jag skulle vela hjälpa på något sätt.. jag.. jag hade haft lite kläder att ge bort. vet inte om det behövs? eftersom ni verkar ha fått så mycket redan.. men om ni vill ha så kan jag skicka iväg lite grann. men då behöver jag en adress :) kram

2011-08-17 @ 21:18:41
URL: http://emzaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0